Kā atteikties no darījuma, ja tiek konstatēts, ka persona ir sankcionēta?
Uzņēmums, saskaņā ar atbildīgās personas norādēm, rīkojas šādi:
- Ja sadarbība vēl nav uzsākta, tad atteicas uzsākt sadarbību ar attiecīgo klientu.
- Ja sadarbība jau ir uzsākta, tad aptur pakalpojumu sniegšanu klientam, nenododot nekādus līdzekļus, un saglabā tos līdz brīdim, kad sankcijas pret šo klientu tiek atceltas, kā arī neatjauno nekādas darījuma attiecības līdz sankciju atcelšanai.
- Ja tiek konstatēts, ka klients ir iesaistījies sankciju apiešanā vai tās mēģinājumā, uzņēmums pārtrauc turpmākos darījumus un iesaldē visus klientam pieejamos līdzekļus un citus labumus. Šo informāciju nekavējoties, bet ne vēlāk kā noteiktajā termiņā normatīvajos aktos, ziņo Finanšu Izlūkošanas Dienestā. Sadarbība ar klientu tiek atsākta tikai pēc Finanšu Izlūkošanas Dienesta lēmuma, ka klients nav saistīts ar sankciju apiešanu un ir atļauts veikt darījumus.
- Ja starptautiskās vai nacionālās sankcijas paredz īpašus izņēmuma gadījumus attiecībā uz sankciju izpildi, uzņēmuma atbildīgā persona iesniedz rakstveida pieprasījumu Finanšu Izlūkošanas dienestam, lai iestāde varētu pieņemt lēmumu par izņēmuma piemērošanu vai atļaujas izsniegšanu.
Papildus visai šai procedūrai jābūt aprakstītai uzņēmuma Sankciju risku pārvaldības metodikā.
IKS metodikas, subjektu apmācības: NILLN.LV komplekti
Reģistrēties bez maksas: PARTNERsafe risku pārvaldības platforma